Jak sprzedawać rękodzieło w Internecie? O internetowej marce handmade

Sklep internetowy z rękodziełem

Magda i Waldek z Pracowni Magda Kolor to szczecińscy rękodzielnicy, którzy od lat oferują swoje produkty gościom jarmarków, kiermaszy i imprez plenerowych. Od niedawna ich pracowania obecna jest także w Internecie, gdzie sprzedają m.in. szklaną biżuterię, witraże, szkło użytkowe, ręcznie malowany jedwab i produkty z filcowanej wełny. Wszystko to wychodzi spod ich rąk. Dzięki temu wyroby te są niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju.

Na otwarcie eSklepu rękodzielnicy zdecydowali się podczas pandemii koronawirusa. W tym trudnym czasie Internet stał się dla nich jedynym możliwym kanałem komunikacji z klientami.

Na początku epidemii stwierdziłam, że może to jest właśnie ten czas. Czas, by zrealizować swoje pragnienie o posiadaniu własnego sklepu internetowego. Warto było włożyć w to trochę wysiłku.

Magda Kolor, twórczyni sklepu z rękodziełem Magda-Kolor.pl

O wsparciu rodziny w wirtualnym świecie

Magda i Waldek zdecydowali się na skorzystanie z usługi eSklepu. W przeniesieniu swoich prac do wirtualnej przestrzeni pomogły im córki, które dzielnie wspierały ich na każdym kroku cyfrowej transformacji.

Dzisiaj sklep internetowy magda-kolor.pl ma za sobą pierwsze transakcje online, a cała rodzina pracuje nad udoskonalaniem e-biznesu z wyrobami handmade – uruchamianiem nowych integracji, wprowadzaniem opisów i zdjęć kolejnych produktów oraz dopracowywaniem szaty graficznej.

O czasie, który dała pandemia

Epidemię koronawirusa rękodzielniczka potraktowała jak szansę na zatrzymanie się i poświęcenie temu, na co zawsze brakowało czasu – otwarciu własnego eSklepu. Pomysł, z którym chodziła w głowie od ponad roku, w końcu przeszedł z fazy koncepcji do fazy realizacji.

Kilka tygodni trwało samo uruchomienie e-biznesu. W tym czasie rodzina pisała regulaminy, wykonywała fotografie i opisy produktów. Opłaciło się.
Na koncie sklepu magda-kolor.pl są już pierwsze transakcje. I to mimo trudnego czasu, w którym rękodzieło nie cieszy się popularnością.

Wiemy, że nasze prace nie są produktami pierwszej potrzeby, ale musimy trzymać się tego, że trudny czas przeminie i znowu będziemy mogli cieszyć się normalnością. Warto spróbować pokazać ludziom, że optymizm pomaga przetrwać.

Magda Kolor

O powrocie do normalności

Sklep internetowy nie oznacza jednak rezygnacji z działań offline. Magda i Waldek mają zamiar po pandemii regularnie uczestniczyć w spotkaniach plenerowych, kiermaszach i jarmarkach, podczas których oferują swoje produkty odwiedzającym. Jak sami mówią, daje im to energię do tworzenia.

O dzieleniu się radością

Produkty, które wykonujemy, są ponadczasowe i zawsze będą radością. Teraz, w końcu – szczęście w nieszczęściu – możemy prezentować je w Internecie.

Od początku pomagały nam dzieci. Szybko się jednak okazało, że eSklep home.pl jest na tyle intuicyjny w obsłudze, że z wieloma rzeczami dajemy sobie radę sami albo z pomocą konsultantów home.pl.

Magda Kolor